15:33

Krok po kroku - rozeta

W galeriowej szkole 'Krok po kroku' nie może zabraknąć kursu na zrobienie popularnej i ładnej dekoracji, jaką jest papierowa rozeta.

I'd like to show you how to make a popular and pretty embellishment - a paper rosette.

Należy przygotować sobie wybrane arkusze papieru, nożyk, linijkę, ozdobne nożyczki, dziurkacze brzegowe, klej.

You will need sheets of paper of your choice, a craft knife, a ruler, decorative scissors, border punches and glue.

Z papieru wycinamy paski papieru o szerokości 2-4cm i długości 30cm. Paski następnie ozdabiamy dziurkaczem brzegowym lub możemy je wyciać ozdobnymi nożyczkami o w miarę regularnym wzorze.

Cut strips of paper about 2-4cm wide and 30cm long. Next, decorate the strips with border punches or decorative scissors.

Paski bigujemy za pomocą dłutka kulkowego albo tępej strony nożyczek. Należy wybrać powtarzające się miejsca wzoru wyciętego przez dziurkacz lub nożyczki, tak aby skończona rozetka ładnie się prezentowała.

Then score the strips of paper using your favourite scoring tool or scissors. You should make sure the lines are spread evenly so the finished rosette looks symmetrical.

 Po zaznaczeniu wszystkich lini, zaczynamy składać paski w harmonijkę.

After scoring all the lines, fold the paper back and forth.


Początek paska smarujemy klejem i łączymy go z końcem tak, aby otrzymać coś, co przypomina foremki na babeczki bez dna:)

Glue the two endings of the strip of paper. You will get something like a cupcake wrapper.


Taką papierową bransoletkę należy następnie złożyć tak, aby powstało płaskie koło z wyciętym wzorem na zewnątrz.

Finally, flatten the paper bracelet to make a flat circle.


Na środku kładziemy sporą ilość szybkoschnącego kleju i przyklejamy na to np. kółko wycięte dziurkaczem. (Na zdjęciu rozetę skleja mój mały pomocnik, ale przy odrobinie wprawy można to zrobić jedną ręką.)

Put some glue in the center of the circle and secure it with a small circle. (My son helped me with this one but one person can do it with no problem.)



Gotową rozetę ozdabiamy według uznania. Można przykleić elementy wycięte dziurkaczami lub wykrojnikami, dodać do tego guzik albo kwiat. Możliwości jest wiele:)

You can decorate the finished rosette with diecuts, flowers, buttons or anything you wish.




Miłęj zabawy:)

Have fun making your own embellishments:)

21 komentarzy:

  1. Bardzo przydatne informacje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne! Dziękuję za kurs. Nigdy jeszcze nie robiłam takich rozet, ale chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Są naprawdę śliczne.Kursik na pewno się przyda:)))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepięknie! Szczególnie ta z kwiatem mi się podoba - róża jest niesamowita :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat wczoraj robiłam rozetkę:D Z galeriowego papieru zresztą. Dotarły niedawno i zapałałam do nich wielką miłością:) Są po prostu cudowne i ich wzory świadczą o profesjonaliźmie Sasilli. Genialne! Zapraszam do mnie, można zobaczyć jej projekty w użyciu:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne rozetki, aż się chce natychmiast zrobić podobne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Rozetki są śliczne :)
    Coraz częściej wykorzystuję je u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne:) Kursik bardzo przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio zrobiłam podobą po raz pierwszy, podchodziłam do niej jak do jeża ale bardzo prosto sie to wykonuje i wyszła naprawdę ładna.

    OdpowiedzUsuń
  10. Obrigada pelo PAP, muito lindas.
    Um beijo, feliz semana.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za kurs rozetowy - na pewno wykorzystam :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne!!! Dopiero zaczynam moją przygodę scrapową ... i chyba czas zainwestować w dziurkacze brzegowe a wtedy i ja bedę tworzyć takie cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nareszcie jasno i zrozumiale. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  14. Super kursik! Trochę było zabawy przy zrobieniu pierwszej rozety, ale się udało :) Dziękuję! http://przepisnarzycie.blogspot.com/2012/08/kolejny-roczek-kolejna-sukienka.html
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. takie rozetki robiłam w tamtym roku jako ozdoba na choinkę zamiast bombek!! Właśnie zabieram się za kolejne :) Bo zeszło roczne wykorzystałam potem w pracach jako kwiatki hihi :)

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja myślałam, że to jakieś strasznie skomplikowane jest ;) Dziękuję za kursik, zabieram sie do pracy :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Paper Heaven , Blogger