08:00

Kurs na akcenty z perełek w płynie


Dziś chciałabym Wam przedstawić coś, o co prosiliście mnie już jakiś czas temu 
- kurs na wykonywanie akcentów farbką imitującą "perełki" w płynie.


Używam takiego Pearl Makera (w tym kursie wykorzystałam biały i bez efektu perłowego,
 ale każdy się sprawdzi doskonale, można kupić je w empiku i internetowych sklepach scrapowych).

Kartka bez perełek wygląda tak:



Została wykonana z papierów z kolekcji Miętowy Cukierek oraz Kapuśniaczek pastele.
Są na niej kompozycje z kwiatów i jakiś motyw główny, ale czegoś jej brakuje.

Planuję nałożyć perełki mniej więcej w takim układzie, 
który będzie uzupełniał całą kompozycję, jednocześnie nie obciążając jej. 
Tu narysowałam szkic, czerwone punkty to teoretyczne rozmieszczenie moich perełek.


"Perełki" w dłoń i zaczynamy:

1) Zaczynam nakładać perełki, jak najbliżej kompozycji z kwiatków. 
Najpierw kładę jedną, dość dużą. Lekko naciskam buteleczkę, 
żeby wypłynęła niewielka ilość farbki, którą "sadzam" na papierze (POD KĄTEM).


 2) Kolejna jest już odrobinę mniejsza, jak widać trzymam buteleczkę pod lekkim kątem, 
opierając dłoń i palce na kartce.

 3) Kolejne są jeszcze mniejsze i biegną w "zawiniętym" rządku, jak łańcuszek.


 4) Kontynuujemy nasz łańcuszek, po kilku coraz mniejszych perełkach 
przestajemy naciskać buteleczkę, żeby nie wypływała już farbka.


 5) Zawijam łańcuszek perełek już prawie nie naciskając, na końcówce buteleczki pozostaje odrobina płynu, którą tylko dotykam papier bez naciskania, pozostają coraz mniejsze ślady.


 6) Tu wyraźnie widać różnicę w ilości płynu na początkowych i końcowych perełkach.
Myślę, że jest to ciekawa ozdoba, kiedy perełki są takie niejednorodne.


 7) Kończę łańcuszek i zawijam go w łuk. Robię ślady na papierze, 
dopóki na końcówce jest farbka. NIE WYCISKAM WIĘCEJ.


 8) Tu widać cały kształt na kartce (zdjęcie jest do góry nogami :))

Powtarzamy całą procedurę w kilku miejscach, żeby dopełnić kompozycje kwiatowe.
 Jedna duża perełka.

 Kolejna odrobinę mniejsza.


 Następne jeszcze mniejsze.


 Łańcuszek mniejszych i przestaję wyciskać farbkę.


 Już tylko dotykam końcówką zawijając łańcuszek.


 I pojedynczy akcent z boku.


 I drugi mniejszy, i znowu już nie wyciskam.


 I tylko dotykam końcówką do papieru.


 Tu zbliżenie na detale, widać kształty i różnicę w wielkości perełek.


 I tutaj też zbliżenie.

I voila :)


Mam nadzieję, że komuś się przyda ten kurs :) 
Równie dobrze wyglądają perełki "perłowe", złote, kolorowe, 
dopasowujemy kolor perełek do projektu.


Od Załogi Galerii Papieru:
Jako, że to ostatni post JaMajki na naszym blogu, bardzo dziękujemy za wspólnie spędzony czas, mnóstwo świetnych prac, które pokazała w trakcie naszej współpracy. Życzymy kolejnych sukcesów na wszelkich polach.
Serdecznie dziękujemy!

24 komentarze:

  1. Cudnie :) ja już tak próbowałam, ale zbytnio mi ręka drży i zawsze coś mi się psuje ;( ale Twoje wyszły pięknie i wspaniale uzupełniły tą kompozycję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego ja zawsze opieram brzeg dłoni na pracy, oczywiście zdarza się, że się ręce trzęsą, ale już rzadziej :)

      Usuń
  2. Awesome card!I also use this pearl maker, I love it!

    OdpowiedzUsuń
  3. super!!! a jakie ładne okrąglutkie!

    OdpowiedzUsuń
  4. fantastyczne!!! JaMajkowa na prezydenta :) dzieki za kursik :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie Ci wyszło, idealnie, a z doświadczenia wiem, że nie jest to takie proste ;) Potrzeba naprawdę dużej wprawy, aby osiągnąć taki efekt.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, JAK DLA MNIE bardzo przydatny kurs. Dziękuję za wskazówki. Twoja karteczka i Twoje perełki są idealne. IDEALNE. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie wytłumaczone i pokazane

    OdpowiedzUsuń
  8. pieknie bede musiala wyprobowac bo mi nigdy nie wychodza takie ladne

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne, równiutkie... mnie zawsze z dzióbkiem wychodzą :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego ja robię ociupinę pod kątem. Podobno jak się robi dzióbek, to trzeba popukać lekko palcem kartkę od spodu po wykonaniu perełek :) Ale nigdy nie sprawdzałam tego sposobu.

      Usuń
  10. Piękne i równe.Niestety mnie nigdy nie udało się zrobić takich idealnie okrąglutkich.Może trzeba poćwiczyć? :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Jejku, cudowne!!! Jeszcze nigdy nie korzystałam z perełek, ale teraz na pewno kupię przynajmniej jedną buteleczkę. Kartka na początku jest b. ładna i pomyślałam, że nie da się jej upiększyć, a tu proszę :)!!! Cudne.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję :)
    Dziewczyny, trzeba ćwiczyć, trzeba znaleźć swój sposób.
    Jak widzę, jest i stukanie w spód kartki, i trzymanie kartki do góry nogami :) Wszystkie sposoby są dobre, jeśli działają. Ja Wam pokazałam swój.
    Wypracowałam go z czasem i chętnie się dzielę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Obrigada pelo tutorial, maravilhoso.
    Beijo, feliz semana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrigado por suas palavras gentis :)
      Saudações :)

      Usuń
  14. genialne i wygląda na coś co można samemu zrobić , ale tylko tak wygląda....

    OdpowiedzUsuń
  15. genialne i wygląda na coś co można samemu zrobić , ale tylko tak wygląda....

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Paper Heaven , Blogger