18:25

Pop up box card - krus krok po kroku

Ostatnio dużo dostaję pytań o to jak zrobić card in box - czyli pudełko-kartkę. Choć podawałam już link do jednego z wielu kursów w sieci, to jednak postanowiłam pokazać Wam jak go zrobić. To moje proporcje boxa, które najbardziej mi odpowiadają, ale możecie dobrać wymiary wg własnego uznania.
Ta forma jest o tyle ciekawa, że chociaż bardzo przestrzenna daje się złożyć i schować do koperty.


 
Do wykonania bazy potrzebujemy:
- papier scrapowy, wizytówkowy lub inny sztywny karton,
- coś do cięcia i bigowania,
- nożyczki,
- klej,
- długa pęseta ułatwi nam pracę.


Przycinamy papier i zaznaczamy linie zagięć wg przygotowanego poniżej schematu.



Dodatkowo zaokrągliłam rogi klapek. Przycinamy 2 wąskie paski papieru i zaginamy je w kształcie litery "Z".


Sklejamy pudełko w zaznaczonym miejscu i zaginamy 3 klapki do dołu, jedna pozostaje niezagięta.


Teraz wystarczy wkleić wewnątrz pudełka paski, na których będziemy później przyklejać kompozycję. Pomagamy sobie w tym długą pęsetą. I bazę mamy już gotową.


Pozostaje nam ozdabianie. Przyklejamy elementy kompozycji na przedniej, tylnej ściance oraz na poprzecznych paseczkach. Najlepiej gdy pierwsza warstwa jest najniższa, a ostatnia najwyższa. Niektóre elementy możemy przyklejać na paskach przeźroczystej folii.
Tak mój ozdobiony box wygląda z góry:


A tak w całej okazałości:


Życzę powodzenia w tworzeniu własnych pudełko-kartek. Dodam tylko, że zawsze pozwalam na inspirowanie się moimi pracami, ale proszę też o podanie źródła inspiracji. O ile sama baza pudełka nie jest moim autorskim pomysłem, to już jego wypełnienie wymyśliłam sama i myślę, że każdy znajdzie wiele własnych, ciekawych sposobów na piękne zagospodarowanie swojego boxa. 
Pozdrawiam serdecznie, Hogata

13 komentarzy:

  1. Πολύ όμορφες δημιουργίες!!! Θα προσπαθήσω να την φτιάξω!!
    Καλό σαββατοκύριακο! Φιλιά!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne te pudełeczka i jakie śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł i czytelny kurs! Jeśli kiedyś skorzystam, to oczywiście podam źródło :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. O ludku! Wychodzi takie małe dzieło sztuki...:)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cuda..Wspaniały pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny pomysł na pudełeczko!!
    mam jedno pytanie: jakiej grubości- gramatury musi być papier, aby pudełko było sztywne?

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że 200g całkowicie wystarczy.
    Dziękuję za wszystkie komentarze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne pudełeczka :) Dziękuję za instrukcję!

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczny! Może uda mi się zrobić. Póki co, nie mam cierpliwości.

    OdpowiedzUsuń
  10. piękne pudełeczka ! Dziękuję za podzielenie się scrapową wiedzą i świetny tutorial!

    OdpowiedzUsuń
  11. dziękuję za świetną instrukcję :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Paper Heaven , Blogger