08:24

Krok po kroku-zdjęcia

Witajcie, dzisiejsze Krok po kroku to w zasadzie nie jest żaden kurs lecz kilka porad jak przygotować zdjęcia do Waszych scrapów czy albumów. Oczywiście można wkleić tak poprostu. Ale można wykonać kilka zabiegów, aby zdjęcia zgrywały się z tłem, nadać im nieco charakteru. Poniżej na zdjęciach przedstawię kilka pomysłów, które ja na codzień wykorzystuję w swoich pracach.

1. Szarpiemy brzegi krawędzią nożyczek. Tu można dodatkowo zastosować tuszowanie brzegów


2. Przy pomocy nożyczek (albo innego ostrego narzędzia) oraz linijki zdrapujemy zewnętrzną wartswę zdjęcia. Można oczywiście nie używać linijki i zrobić po kilka takich drapnięć na każdej krawędzi. Też będzie fajnie.


3. Można wyciąć przy pomocy maszynki i wykrojnika (ale również kształt można odrysować np. przy pomocy miseczki i wyciąć ręcznie) dowolny kształt


4. Tak wycięty kształt można dodatkowo ozdobić np. perełkami w płynie (ja bardzo lubię to robić)


5. No i oczywiście możemy zdjęcie poprzeszywać na maszynie lub ręcznie. Ściegiem prostym lub zygzakiem. A może i tak i tak. Równo albo krzywo. Pojedynczo, podwójnie. Jak kto woli.




To tylko kilka pomysłów. Jestem pewna, że sami wpadniecie na jeszcze więcej. Oczywiście wszystkie zaproponowane przeze mnie pomysły można ze sobą łączyć.
A poniżej kilka moich prac gdzie stosuję zaproponowane przeze mnie pomysły.





6 komentarzy:

  1. Fajny kursik! Pięknie oprawiasz zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne porady!A prace wyglądają świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjny kurs, baardzo przydatny!

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne podpowiedzi! super, że jest ktoś, kto się właśnie takimi podpowiedziami podzieli :O)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Paper Heaven , Blogger