19:37

Krok po kroku - kartki z gesso

Dzisiaj chciałam Wam pokazać jak fajnie ozdobić kartkę gesso. Szczególnie wtedy jak nie stać nas na drogie ozdoby i nie umiemy tak rozplanować kartki aby ją dobrze zapełnić.
Najpierw przygotowałam karnet z naklejonym papierem do scrapbookingu - użyłam trzech warstw, przeszyłam je i poszarpałam nożykiem.



Użyłam gotowego szablonu, ale można również użyć tej części papieru zrobionej wykrojnikiem, którą zazwyczaj wyrzucamy (to ta dziura po wzorku)


Następnie przykładamy szablon z wybranym wzorem do naszej kartki w miejscu gdzie ma być ozdoba z gesso.


Kiedyś używałam drogiego gesso lub podkładu do decoupage. Teraz kupuję gesso dla malarzy, tanie i chyba niczym się nie różniące.


Nakładam gesso na szablon. Celowo użyłam do nakładania pędzla a nie równiutkiej szpachelki aby wzorek był nierówny po ściągnięciu szablonu.


Następnie ściągam szablon. Przypominam, że szablon należy natychmiast umyć z gesso :)



Teraz zostawiamy kartkę do całkowitego wyschnięcia. Moja była zupełnie sucha po 2 godzinach. Ozdoby z gesso możemy pomalować brokatem i ozdobić. Niewiele trzeba aby kartka była ozdobiona, ja dodałam kilka listków, 3 kwiatuszki, napis i gotowe :)





Pozdrawiam serdecznie naszych fanów i zapraszam do sklepu,
gdzie króluje nowa kolekcja świątecznych papierków Świerszcz za Kominem :)

17 komentarzy:

  1. Thank you, that's very interesting

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie skorzystam z tutorialu jest rewelacyjny

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna, delikatna kartka. Też używam tego gesso a kupiłam go do decoupage, którym się wcześniej zajmowałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysł rewelacyjny.Chętnie kiedyś skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogólnie nie mam odwagi na wszelkie media (sporo tego, a nie mam takiej wiedzy o plastycznych trikach) a to wydaje się nieskomplikowane i daje ciekawy efekt. Dziękuję za ujawnienie tajników...

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny pomysł, dziękuję za kursik na pewno wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. super pomysł ;) może się kiedyś skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczny efekt! A mogłoby się wydawać, że pomysł taki banalny. Super sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  9. nie jestem (a może raczej nie byłam) fanką gesso, ale po tym poście chyba coś się we mnie zmieniło! :) podoba mnie się! :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Paper Heaven , Blogger