16:22

Krok po kroku - kartka schodkowa

Witajcie w kolejną sobotę :) Ponieważ po publikacji mojego postu z kartką schodkową zainteresowałyście się wykonaniem takiej formy, obiecałam kurs i oto on.
Do przygotowania kartki, która po złożeniu będzie miała wymiary 13x13 cm i będzie pasowała do klasycznej kwadratowej koperty potrzebujemy:
- papier na bazę o wymiarach 13 x 26 cm
- papier na kolorowe panele:
w tym przypadku papier w różyczki Lekcja Miłości 5
1 prostokąt o wym. 7,5 x 10,25 cm
2 paski o wym. 2 x 10 cm
oraz papier w paski Lekcja Miłości 6
1 prostokąt 6,5 x 9,25 cm
1 pasek 2 x 12,5 cm
- narzędzie do cięcia - nożyk/ trymer/ nożyczki
- narzędzie do bigowania - dłutko/ kostka introligatorska
- klej
- obrazek/element do ozdobienia środkowego panelu
- kawałek wstążki
- wycięty napis


Poniżej przygotowałam dla Was schemat kartki z zaznaczonymi wymiarami oraz miejscami, w których należy wykonać cięcia oraz zagięcia.

Zaczynamy od wykonania dwóch podłużnych nacięć wzdłuż dłuższych boków naszego bazowego papieru.
Cięcie zaczynamy w odległości 2,5 cm od każdego brzegu i kończymy na 15,5 cm.
Powtarzamy czynność symetrycznie z drugiej strony naszej bazy.


Po wykonaniu cięć, nasza baza powinna wyglądać następująco:


Następnie musimy zaznaczyć linie zagięć. Róbcie to wg podanego na górze schematu.
Zaczynamy od odległości 2,5 cm od krótszego boku i wykonujemy linię zagięcia od brzegu, aż do wykonanego wcześniej nacięcia.
Czynność powtarzamy również na dole - od nacięcia do brzegu kartki.


Kolejne 2 zagięcia zaznaczamy podobnie, ale w odległości 5 cm od krótszego boku.


Następna linia zagięcia przebiega odrobinę inaczej, bo wykonujemy ją od linii cięcia do linii cięcia (tak jak na poniższym zdjęciu), w odległości 13 cm od krótszego boku kartki.
Czerwonymi punktami zaznaczyłam dodatkowo początki i końce linii zagięć.


Ostatnie dwa zagięcia należy zaznaczyć w odległości 15,5 cm od krótszego boku, w sposób pokazany na zdjęciu poniżej.


Baza po cięciu i bigowaniu powinna wyglądać w następujący sposób:


Pozostaje nam tylko zagiąć kartkę w sposób, który pokazałam na 2 poniższych zdjęciach:



I oto gotowa baza do kartki schodkowej:


Wystarczy ozdobić bazę, zatem na początek przyklejamy kolorowe panele przycięte do odpowiednich wymiarów...


następnie obrazek, a na końcu umieszczamy napis i zawiązujemy wstążkę. I kartka gotowa!


Mam nadzieję, że skorzystacie z mojego kursu i pochwalicie się swoimi schodkowymi kartkami.
Pozdrawiam ciepło :)
Hogata

21 komentarzy:

  1. Świetny ten kursik!! Będę musiała spróbować ;) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. wow! wygląda bardzo skomplikowanie,ale bede próbowac!

    OdpowiedzUsuń
  3. Obrigada por sua generosidade, amo seus trabalhos.
    Beijo, feliz semana, fique com DEUS.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny kurs, dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Madziu, a starałam się, żeby było przejrzyście i prosto -
    to tylko 2 cięcia i parę zagięć ;)
    Najwyżej dam Ci prywatną lekcję :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za kursik. Będę musiała wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  7. fantastyczny kurs - wszystko jasne i przejrzyste - na pewno się skuszę! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Agata, podziwiam Twoją cierpliwość. Chyba przy takiej kartce by mnie krew zalała. Efektu cudo ale nie wiem czy się odważę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zuziucha, ale to tylko tak wygląda, bo krok po kroku sfotografowane, a robi się bardzo szybko - spróbuj :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie też wydaje się to bardziej niż skomplikowane, ale efekt jest! Dziękuję za jasny i zrozumiały kurs :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki za kursik!!! Bardzo mi się podoba ta karteczka więc na pewno skorzystam z kursiku

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dziękuje za kursik :)
    Po takim dokładnym wyjaśnieniu, nie powinnam mieć kłopotów z wykonaniem tego typu karteczki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super karteczka, i rewelacyjny kursik. Wlasnie wykonalam swoja, dzieki!!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo przejrzysty kurs, pozostaje spróbować. Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo prosta i efektowna kartka - a dzięki kursowi nie bałam się jej zrobić :) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak kursik super - dzięki niemu zrobiłam taką karteczkę z okazji I rocznicy ślubu
    http://agnieszkakuznecka.blogspot.com/2012/06/na-slub-i-rocznice-slubu.html

    OdpowiedzUsuń
  17. http://dariatworzy.blogspot.com/2012/07/candykarteczki.html a to moja schodkowa karteczka. Dziękuję Hogatko!

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za kurs - świetnie opisany :)
    http://kreatywny-kacik.blogspot.com/2014/04/kartki-skadaczki-schodkowe-takie-troche.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Dopiero w tym roku natrafiłam na Twój przystępnie przedstawiony kursik i pokusiłam się - użyłam nawet tego samego papieru choć temat kartki świąteczny.Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Paper Heaven , Blogger