20:50

Krok po kroku - flip-it card

Chciałam dziś pokazać kurs na "odwracaną kartkę"


Potrzebne będzie:
- baza kartki w wielkości A6
- dwa kawałki papieru scrapowego - u mnie "Biała Róża 05" - docięte do wymiarów 10x14,5cm
- wykrojnik
- linijka i ołówek
- taśma maskująca lub karteczki post-it do przytrzymania wykrojnika
- dowolny klej, nożyczki


Przyklejamy na bazę oba papiery, dając klej tylko od zewnętrznych stron - środek powinien zostać niedoklejony.


Rysujemy linie w odległości około 20-30mm od środkowego zagięcia



Układamy wykrojnik, przyklejając go aby się nie poruszył. Wykrojnik powinien przecinać obie linie (narysowana i środek).



Układamy kartkę w maszynce, ostrzem do dołu. Górną płytkę okładamy nie na całości, a tylko przyrównane do środka kartki. Wycinamy. Powinni nadciąć się tylko kawałeczek.
 


Nie odklejamy mocowania wykrojnika! Przekręcamy kartkę o 180 stopni, górną płytkę równamy do narysowanej wcześniej linii. Wycinamy.


Tak powinny wyglądać nacięcia od spodu - po środku powinien zostać niewycięty pasek:


Bigujemy w miejscu ołówkowej kreski (tylko poza wykrojnikowym kształtem)



Odcinamy zbędny kawałek (można go potem wykorzystać do zrobienia wnętrza)


Gotowa baza wygląda tak:


Wystarczy ją tylko zagiąć (składamy kartkę normalnie - papierem do wewnątrz i odginam przednie skrzydełko)


Kartkę dekorujemy dowolnie - podczas otwierania kształt wycięty wykrojnikiem będzie się automatycznie przekręcał.

Tutaj moja kartka zrobiona w ten sposób - tylko z innym wykrojnikiem.






14 komentarzy:

  1. Very beautiful card, love it so much!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. ale cudna kartka! A misio - bajeczny <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Kursik wspaniały, niestety nie na mojego Wizard'a podobnie jak kurs na brzeg kartki z wykrojnika :(((

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja się zastanawiałam, jak się robi taka kartkę ;) Dzięki za świetny kurs!
    Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękna, ale ponieważ jestem dosyć początkująca przekracza moje możliwości ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super kursik i piękna karteczka:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczny kurs, dziękuję:). Tak myślę, że chyba da się to zrobić bez maszynki?
    Nie posiadam takowj a karteczka bardzo mi się podoba więc chyba będę kombinować...

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam jednak miałam kilka problemów i nie domówień w tym kursie. Robiłam z innym wykrojnikiem - jakoś sobie poradziłam metodą prób i doświadczeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zetko, koniecznie napisz ktore momenty byly dla Ciebie problematyczne. Kiedy robi sie juz ktoras kartke wiekszosc robi sie juz odruchowo i kazdy krok wydaje sie byc oczywisty.
      Ciezko wychwycic ktore momenty moga sprawiac problem i byc niejasne dla kogos, kto robi to pierwszy raz.
      Bardzo chetnie dorobie dodatkowe zdjecia czy opisy.

      Usuń
  9. Dla mnie problem był np z tym że do wycięcia użyłam koła, ale z falbanką, nie umiałam potem ładnie dociąć szczegółów na etapie
    "Odcinamy zbędny kawałek (można go potem wykorzystać do zrobienia wnętrza)" właściwie to nie bardzo wiedziałam po co mam odcinać jak potem musiałam i tak przykleić.
    Poza tym nie piszesz nic kiedy przyklejamy już na dobre ten papier ozdobny ( na początku przyklejamy go tylko na brzegach)
    Nie widać gotowej kartki ze wszystkich stron - ja okleiłam papierami całość kartki bo mi się gryzły te białe miejsca( baza), gdzie jest miejsce na jakieś życzenia ?
    Taśma maskująca ja użyłam malarskiej żółtej, pod naciskiem maszynki tak mocno przykleiła mi się do papieru, że potem mi go targała - musiałam w tych miejscach wklejać potem osoby :(
    I jeszcze jedno pytanie techniczne napisałaś że wykrojnik układasz ostrzem do dołu? ja mam nową maszynkę i wszędzie podane jest żeby pamiętać o tym że wykrojnik zawsze ostrzem do góry.Więc nie rozumiem - można ?

    Było jeszcze pewnie innych drobnych potknięć parę ale już teraz nie pamiętam. Jak widzisz nie jest to wcale takie proste jak się wydaje :)))

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Paper Heaven , Blogger